13 mei 2005 16:34
13 mei 2005 17:31
13 mei 2005 19:04
13 mei 2005 19:22
SPEEDY944 schreef:Oké... Voor wat het waard is:
Een (rijdende) 944 Turbo is niet/nergens te koop voor € 3.400,00. Voor een goede ongeblazen type 2 (944) is het een alleszins redelijk bedrag.
Kortom: voor een goede 944 N/A type 2 heb je geen gekke prijs betaald!
En zoals je zelf al had geconstateerd: een 944 N/A rijdt super!
Ik heb bewust voor een N/A (en geen S, S2 of Turbo) gekozen omdat het een sterke motor is met behoorlijke potentie en een aangenamer prijskaartje qua onderhoud (geen turbo-revisie, geen ketting die vervangen moet worden, etcetera, etcetera).
Je auto ziet er op de plaatjes niet gek uit; mooi zelfs (al ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van dat Porsche-logo onder de achterspoiler, maar dat is persoonlijke smaak)!
Als ik jou was, zou ik de auto inderdaad naar een goed adres brengen en alsnog een aankoopkeuring laten uitvoeren! Als dan blijkt dat je een goede N/A hebt gekocht -voor een alleszins redelijke prijs- zou ik er lekker van genieten! Die turbo heb je toch niet nodig (!)(?)
Als bij deze aankoopkeuring blijkt dat het een wrak in een mooi schilletje is, zou ik met het keuringsrapport naar De Groot gaan en ze er -voorzichtig- mee confronteren en vragen hoe ze het denken te gaan oplossen.
Mochten ze echter niet mee willen denken om een oplossing te vinden, zou ik m'n rechtsbijstandverzekering inschakelen (en ik hoop dat je die hebt; want advocaten zijn inderdaad erg duur........) en de koop terug laten draaien.
Zo ver is het echter (nog lang) niet! Misschien valt het allemaal wel mee en heb je gewoon een hele mooie 944 N/A waar je trots op mag zijn!
13 mei 2005 19:51
SPEEDY944 schreef:Da's koelvloeistof...
Niets aan het handje!
Nieuwe slang erop en klaar is klara!![]()
Bel even met ALPO; die heeft die slang waarschijnlijk op voorraad liggen.
Vandaag bellen, morgen in huis....
13 mei 2005 19:59
Marcel schreef:Zie je wel, zei ik toch plasjes die zo snel groter worden duiden meestal op dergelijke dingen. Wat hebben we nu geleerd:
- volgende keer toch maar aankoopkeuring
- niet te hard van stapel lopen met paniek scenario's
- met een scheur in de slang van 4 cm had je het niet gered naar steenwijk of je had er de radiatordop af moet halen zodat er geen druk opbouwt en dan regelmatig bijvullen, maar met alle respect ik denk dat dit een beetje teveel gevraagd was voor je.
- je hebt het probleem zelf gevonden en dat geeft altijd voldoening
- nu keert het "genieten van" weer terug en dat is waar het uiteindelijk om ging
- ga je zelf de slang monteren, niet zo moeilijk hoor....
Er is op 5juni een kastelenrit in de achterhoek, kijk eens op de "kalender", moet jemeedoen is hartstikke leuk, kunnen we ook een gezicht aan de naam plakken. Wat is trouwens je voornaam.
Groetjes, MArcel
13 mei 2005 19:59
13 mei 2005 20:08
13 mei 2005 20:11
13 mei 2005 20:18
SPEEDY944 schreef:
Alleen is het ook geen type 2
13 mei 2005 20:32
Moonwhisper schreef:Alleen is het ook geen type 2![]()
Maar wat heb ik dan wel![]()
Ik wilde altijd een 944 of een 928....maar wist niet dat er dan nog zoveel verschillende waren.
nog even een fotootje..
Wat is ie toch mooi he
13 mei 2005 20:49
F@RGO schreef:het kan ook koelvloeistof zijn die langs uw motor naar beneden sijpelt
dat zou dan de radiotor kunnen zijn bv.
het voelt een beetje aan als olie maar dat laat je best onderzoeken,
ik had datzelfde reeds voor bij mijn golf en dacht eerst ook aan olie vermits het bruinig was, maar ik ben ook maar een kapper
laat het checken door een vakman voor je in de onnodige kosten terecht komt
13 mei 2005 20:51
Moonwhisper schreef:SPEEDY944 schreef:
Alleen is het ook geen type 2
Maar wat heb ik dan wel![]()
13 mei 2005 22:09
F@RGO schreef:
kappers zijn nog zo dom niet hé
13 mei 2005 23:04
F@RGO schreef:als je nog es terugkeert naar de tweede reply, dan kan je dit lezen
13 mei 2005 23:08
Renntech schreef:Een mooie 944 ............enne wél type 2 dus![]()
Met het mooie dashboard enzo ( witte cijfers en oranje wijzernaalden)
13 mei 2005 23:10
Marcel schreef:Kijk dat laatste daar gaat het om, maar......
.... wel even uitzoeken hoe en wat.....
13 mei 2005 23:22
13 mei 2005 23:41
Moonwhisper schreef:Renntech schreef:Een mooie 944 ............enne wél type 2 dus![]()
Met het mooie dashboard enzo ( witte cijfers en oranje wijzernaalden)
Dus toch een 944 type 2.....
Wat ik weer niet begrijp is dat bij onze BMW zo'n "turbo klokje" zit. (gaat geloof ik van 1 tot 20 of zo) en die zit er bij mij ook in.
Kan het misschien zo zijn dat het een turbo was......en dat later hij omgebouwd is naar een "niet turbo"?
14 mei 2005 0:26
SPEEDY944 schreef:Maak eens wat fotootjes van je interieur en dashboard (inclusief close-up van je klokkenwinkel) en plaats die even. We kunnen je dan wel wat info over een en ander verstrekken!
14 mei 2005 7:43
Moonwhisper schreef:Dus toch een 944 type 2.....
Wat ik weer niet begrijp is dat bij onze BMW zo'n "turbo klokje" zit. (gaat geloof ik van 1 tot 20 of zo) en die zit er bij mij ook in.
Kan het misschien zo zijn dat het een turbo was......en dat later hij omgebouwd is naar een "niet turbo"?
14 mei 2005 9:35
Moonwhisper schreef:Nog een laatste berichtje.....wat vinden jullie van.....het is echt een monster......Die staat dus bij die ACC....
14 mei 2005 12:14
Moonwhisper schreef:F@RGO schreef:als je nog es terugkeert naar de tweede reply, dan kan je dit lezen
Harstikke goed hoor......en een kapsel is ook een knap stukje werk hoor. Toch heerlijk als er weer iemand tevreden naar buiten gaat. Ieder z'n vak
14 mei 2005 13:27
Marcel schreef:Wat is trouwens je voornaam.
EriC4C uuren eerder reeds schreef:Denk dat het wel goed komt Margriet.
14 mei 2005 14:07
Olaf schreef:.... een sharkmss toch iets voor de forumbaas ?
ACC is hier toch wel eens over de tong gegaan ivm deze 911![]()