Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

01 dec 2011 23:14

Gizmo schreef:Erwin gaat met alles haaks de bocht om .....

Nou ..... soms ook met moeite rechtdoor hoor terwijl je de uitlaat onder water hoort borrelen en met je hand uit het zijraam het water kunt voelen :shock: :lol:

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

01 dec 2011 23:20

Dat kan ik ook ...met een boot :wink:

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

01 dec 2011 23:36

tis toch wat he met die winterbanden :popcorn:

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

01 dec 2011 23:44

Gizmo schreef:
marco angelo schreef:
Erwin schreef:
marco angelo schreef:een boxster ligt gewoon veel beter op de weg dan een 964, ik pak er praktisch
haakse bochten mee zelfs zonder tc


Als je niks gewend bent lijkt het idd. alsof je de bochten haaks kunt nemen :roll:

als ik boxster vervang voor mijn carrera rs, ben ik (die ik al 23 jaar bezit)
word ik dan wel voor 'vol' aangezien? snotneus :evil:



Erwin gaat met alles haaks de bocht om, en als je heel lief bent kan je nog eens vragen of hij je wat les wil geven.


Hé jongens kom op zeg. We weten dat Erwin goed kan driften/sturen/glijen what ever, maar dat wil nog niet zeggen dat Marco dat niet zo kunnen. En wie van wie les moet krijgen, lekker belangrijk.

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

02 dec 2011 0:18

Heb sinds een tweetal dagen winterbanden onder de Boxster liggen en het afrolgeluid is inderdaad een wereld van verschil. Zomerbanden (die echt wel aan vervanging toe waren) zijn veel stiller....

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

02 dec 2011 0:23

Tja, dan weet je de stille Boxster weer te waarderen ... :thumleft:
Ik hoor altijd herrie (motorbrullen, cuprohr, sportuitlaat), maar da's wel een lekkere herrie :cheers:

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

02 dec 2011 10:56

Hé jongens kom op zeg. We weten dat Erwin goed kan driften/sturen/glijen what ever, maar dat wil nog niet zeggen dat Marco dat niet zo kunnen. En wie van wie les moet krijgen, lekker belangrijk.



geen punt jeroen, ik doe het graag hoor..heb erwin ook echt vooruit zien gaan na mijn aanwijzingen :wink:

Moet wel even kijken wanneer ik het in kan plannen, agenda zit al bomvol.. :mrgreen: oja wanli snow op 4 bar is echt super!

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

02 dec 2011 13:58

Ik heb Erwin in Lelystad ook meermalen laten zien hoe je keurig om die pionnen moest slalommen zonder dat de auto uit het spoor raakte, maar als hij het zelf moest doen bleef hij maar dwars gaan :uh: :mrgreen:

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

03 dec 2011 16:58

Deze bandjes dus:
Afbeelding

levensgevaarlijk :lol:

Maar wel mooie velgen, toch?

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

03 dec 2011 17:30

nou ben ik niet zo'n velgenfetisjist, maar dit ziet er niet uit. dunne bandjes om te kleine velgjes.

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

03 dec 2011 19:18

marco angelo schreef:een boxster ligt gewoon veel beter op de weg dan een 964, ik pak er praktisch haakse bochten mee zelfs zonder tc

ook bóven de 40 km/u? :twisted: :mrgreen:

Uiteraard is de wegligging van een Boxster beter dan die van een 964. Middenmotor concept, gewicht, modernere techniek...

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

03 dec 2011 20:13

wolf schreef:nou ben ik niet zo'n velgenfetisjist, maar dit ziet er niet uit. dunne bandjes om te kleine velgjes.

100% mee eens....maar over smaak...enz

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

03 dec 2011 21:02

dunne bandjes om te kleine velgjes.


Lijkt mij gewoon de normale maat banden om een 17" velg, toch?

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

03 dec 2011 22:24

Welnee, veel te smal.

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

04 dec 2011 11:56

@ BOXTUR: wees maar blij dat jij een C4 hebt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (dat moest ik even kwijt)

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

04 dec 2011 12:02

Jullie hebben zeker gelijk, nu zit de winterband er nog op en die is iets smaller. :pale:
Ik ga ervan uit dat met de bredere zomerband de dikte er weer goed uit komt te zien. :thumleft:
Ik waardeer jullie eerlijkheid :cheers: en ik wil het zeker lezen als er iets verbeterd kan (lees: moet) worden aan mijn superauto (blij dat ik C4 heb!) :drive:
Hierp vooruitlopend heb ik alvast een dakspoiler met 3e remlicht in de bestelling :mrgreen:
Maar dat helpt niks tegen schuiven op winterbanden, vrees ik. Dus wat dat betreft is het weggegooid geld ... :flush:

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

04 dec 2011 12:49

Wat een gedoe over winterbanden. Vroeger (jaha ik weet het) reden we in naam van Hare Majesteit gewoon op zomerbandjes. Het hele jaar door. En heel hard. En als het glad was moesten we ook rijden, maar dan niet zo hard. En we hadden geen ABS, EPS en weet ik al niet meer. En we dachten daar helemaal niet over na. En daar zit um nou denk ik net de kneep. We DENKEN met winterbanden beter af te zijn. We VOELEN ons veiliger op de linker rijstrook met sneeuw en DENKEN dat we dan meer grip hebben en, en, en.....
Gewoon je rijstijl aanpassen. Hoe meer glijden hoe minder snelheid. :cheers:

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

04 dec 2011 12:52

bjft schreef:Hoe meer glijden hoe minder snelheid. :cheers:



Jij begrijpt het concept van driften nog niet - zie ik :mrgreen:

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

04 dec 2011 13:25

Olaf dat begrijp ik zeker wel maar driften is glijden en dus geen tractie, dus in principe snelheidsverlies. Dat hebben we gezien toen Walter Rörl plotseling met de vierwileaangedreven Audi Quattro begon te spelen en alle driftende en glijdende achterwielaandrijvers het nakijken hadden. Toch??

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

04 dec 2011 14:16

om snel te gaan heb je niks aan driften idd, het is wel weer handig om de auto "te zetten"

Re: Schuiven (in een 964C4) op winterbanden

04 dec 2011 14:27

MI heb je met gladheid een aardig voordeel als je het driften onder de knie hebt - helemaal met winterbanden :popcorn:

bjft schreef: Dat hebben we gezien toen Walter Rörl plotseling met de vierwileaangedreven Audi Quattro begon te spelen en alle driftende en glijdende achterwielaandrijvers het nakijken hadden. Toch??


Al met al .. was Walter dus sneller :wink:
Plaats een reactie