Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

22 dec 2011 22:02

hoop dat dat inderdaad klopt 8)

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

22 dec 2011 22:32

MY00 schreef:indien dit zo is heeft ermee te maken dat in de MKII een betrouwbaardere motor ligt. Of te wel een probleem wat in een MKI zou kunnen voorkomen hebben ze bij de MKII aangepast.


Jup, kleine aanpassing, een geheel nieuw motorontwerp. Minor detail :mrgreen:

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

22 dec 2011 23:01

klopt ook precies wat MY00 schrijft :mrgreen:

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

22 dec 2011 23:50

Dus..........aangepast IMS en EMS?
Enne........cilinder wanden?

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

23 dec 2011 13:22

Richard, minor detail zoals Apolo2 schrijft :wink:

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

23 dec 2011 17:02

Precies :mrgreen: Porsche geeft op de 997.2 en 987.2 levenslange garantie op de IMS...... eigenlijk vond men het zo'n m.d. dat ze de IMS maar gewoon eruit hebben gehaald :thumleft:

De achilleshiel van de 997.2/987.2 kan wel eens DFI worden (voor zover andere problemen zich niet vordoen). De tijd zal het leren.

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

23 dec 2011 18:11

Hè DFI......?
Nou heb je me :shock:
Nou weet ik t weer nie :scratch:

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

23 dec 2011 19:22

direkte benzien inspuiting?

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

23 dec 2011 19:31

inderdaad!!! de 3.2-discipel hier informeert zich dus wel over het nieuwerwetse spul :P

Direct Fuel Injection, namelijk
in plaats van indirect inspuiten in het inlaatkanaal/-spruitstuk
net als bij diesels altijd al het geval omdat noodzakelijk.

Of het de achilleshiel wordt weet ik nog niet, maar de brandstofpomp is bij mij al eens vervangen en weet dat ik niet de enige ben. Gaat om een hogedrukpomp, dus, die mechanisch wordt aangedreven door de motor en herkenbaar is aan een lichte diesel-achtige tik links achter. Geen tik die wijst op grote problemen dus.
Reactie op gaspedaal is wel subliem hoor. Strak doortrekken in volledig toerenbereik idem.
Brandstofverbruik en uitlaatgaskwaliteit is uiteraard ook véél milieuvriendelijker
:popcorn:

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

23 dec 2011 19:40

Jongens, jongens, als ik jullie toch niet had :res:

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

23 dec 2011 19:45

Als ik de diverse reviews lees is de 3.6 van de eerste generatie qua motor veel leuker dan een 3.8 met dfi. Schijnt veel makkelijker zijn toeren te draaien. Schijnt ook de reden te zijn waarom de 4.0 gt3 zo'n geweldig hok is, simpelere techniek, waanzinnig goed in de hoge toeren. Een dfi vind doet dat met minder overtuiging.

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

23 dec 2011 19:55

inderdaad: schijnt :mrgreen:

Re: Amerikaanse 997 S uit 2006

23 dec 2011 21:41

Paul II schreef:inderdaad: schijnt :mrgreen:


Ja idd alles schijnt behalve de zon :ba: Volgens mij draait juist het DFI blok hoger in de toeren en lees je daarover juist positieve recensies omdat het onderin meer kracht biedt. Het GT3 blok/hok/ding staat motorisch helemaal los van de carrera's. Da's alsweer een ander blok (en idd een juweel). Ook het vergelijk 3.6 zonder en 3.8 met DFI schijnt een beetje vreemd :scratch:

DFI of het nu bij Porsche is of een ander merk wil nog wel eens problemen krijgen met roet zeker bij mindere brandstoffen. Een bekend probleem/aandachtspunt bij merken die al langer DFI (GDI, TFSI, FSI etc etc etc) leveren.
Plaats een reactie