Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Motor revisie 2.2T

08 jan 2012 21:48

Wederom een leuk topic om te volgen. Laat de foto's maar komen...... Succes :thumleft:

Re: Motor revisie 2.2T

08 jan 2012 22:16

Allen bedankt voor de bemoedigende/waarschuwende :| woorden. Het inwinnen van kennis houdt natuurlijk niet op bij het lezen van een boek. En gelukkig zijn er ervaringsdeskundigen die ik heb en kan raadplegen. Ik doe het rustig aan houd jullie op de hoogte.
@Erwin mocht je wat van je ervaring kwijt willen dan is het zeer welkom. :res:

Re: Motor revisie 2.2T

09 jan 2012 10:29

heb nog wel een dikke ordner liggen met de orginele werkplaatshandleiding voor oa het blok 2,2 T.

Sinds hij door de midden is geweest loopt nog als een zonnetje, hoor het wel wie er wat nodig heeft ;)

Re: Motor revisie 2.2T

09 jan 2012 11:13

Master Ken schreef:Wederom een leuk topic om te volgen. Laat de foto's maar komen...... Succes :thumleft:

+1 :res:

Re: Motor revisie 2.2T

09 jan 2012 12:20

Foto testje

Afbeelding

Album net publiek gemaakt. Ook voor jullie te zien hoop ik.

Re: Motor revisie 2.2T

09 jan 2012 12:59

Yep! Foto is zichtbaar.

Re: Motor revisie 2.2T

09 jan 2012 14:51

Mooi die oude porschekes hé. Ik heb een gereviseerde 2.2 T, hij draait voor geen meter, er zitten S nokkenassen in en Weber rally carburators, een klospastoor hier bij mij in de buurt had hem gereviseerd, bij porsche Eindhoven kregen ze hem zelfs niet aant draaien, wat moet ik nu het best doen?

Re: Motor revisie 2.2T

09 jan 2012 15:16

Hebben ze je ook kunnen vertellen waarom hij niet liep in eindhoven? Draait hij helemaal niet, geen gesputter? Zit de verdeler er goed in? Heb ook wel gezien dat de verdeler 180 graden gedraaid zat en dan gebeurt er ook niet heel veel.

Anders is het denk ik een kwestie van uitsluiten. Wil het dan nog niet, dan zou ik hem weer loshalen en opnieuw de motor opbouwen.

Hoeft niet te komen door dat hij niet door een pro is gereviseerd, Ik heb ook motoren gezien die door specialisten waren gereviseerd die ook niet liepen. Het blok hadden ze toen niet gelijnboord terwijl dat wel had gemoeten.

Re: Motor revisie 2.2T

09 jan 2012 22:32

Vanavond de uitlaatdemper en de achterplaat verwijderd ter voorbereiding van het verwijderen van de motor.

Hierbij de foto's:

Afbeelding Afbeelding

Re: Motor revisie 2.2T

09 jan 2012 22:42

Dat de achterplaat weg is maakt motor uitbouwen eenvoudiger.
Met demper de motoruitbouwen vind ik juist handiger, hij zit je totaal niet in de weg en de uitlaatpijp is een mooi handvat om de wankele motor op de krik in evenwicht te houden.

Ook carburateurs kunnen gewoon blijven zitten.
Laatst bijgewerkt door Erwin op 10 jan 2012 0:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Motor revisie 2.2T

09 jan 2012 23:01

Goed dat je begonnen bent, veel succes gewenst. De motor ziet er trouwens erg clean uit, dat is in ieder geval prettig werken.

Verder sluit ik me aan bij Hessel en Niels, opbouw van een motor is prima te doen voor een hobbyist, natuurlijk heeft een echte specialist een voordeel door ervaring, maar met alle informatie die nu vrij toegankelijk is denk ik dat ook een dhz-er kwaliteit kan leveren (net zoals er genoeg "specialisten" zijn die ramsj afleveren). Voordeel van de dhz-er is de factor tijd, er is geen werkplaatsklok die doorloopt. Wat maakt het uit als je er een paar dagen langer over doet. Dus alles goed schoonmaken en meten bij demontage, zoeken naar betrouwbare/ervaren bedrijven om onderdelen te herstellen en ook alle tijd nemen bij opbouw en afstellen.

Persoonlijk vind ik het sleutelen ook gewoon leuk, het geeft een extra goed gevoel om te rijden in een auto waarvan je zelf alle bouten en moeren in je handen hebt gehad. En net als bij Hessel lopen mijn auto's al jaren probleemloos.

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 15:58

Wat is het eigenlijk voor coating die op de Danks demper zit? En waarom zit die nu als poeder aan mijn handen?

Hier te zien op oude foto:
Afbeelding

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 16:09

.. ordinaire zinkspray :?: :idea:

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 17:17

Bij Porsche Eindhoven zeiden ze dat het in orde was, toen ik hem thuis wilde starten, deed hij niets als knallen en op rolentie stil vallen, hij dampte ook
enorm veel, ik denk teveel benzine, maar hoe stel je dergelijke carburators af? het zijn weber carburatoren. Vind het gek dat hij bij Porsche eindhoven
wel gaat en bij mij niet. Weet er niemand trouwens geen tweedehandse achterspatborden voor een 911 t targa 1970 zijn, nieuwe zijn nogal duur vind ik.
Misschien wel op de beurs in Maastricht dit weekend?

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 17:33

Terug naar Eindhoven ermee. Lijkt mij dat ze dat moeten oplossen. En misschien tijd om je eigen topic te starten :wink:

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 19:23

Blijft toch mooi he die SSI's. Je zou bijna de motor op z'n kop willen monteren :mrgreen:

Mocht je niets te doen hebben :mrgreen: kun je de demper kaal halen en spuiten met hittebestendige verf. Geeft deze ook niet meer af.

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 19:53

Hessel schreef:Blijft toch mooi he die SSI's...

Yep, had ze ook onder mijn SC destijds . . . en ze leveren nog wat extra vermogen ook . . .


Hessel schreef:Mocht je niets te doen hebben, kun je de demper kaal halen en spuiten met hittebestendige verf...

Of een mooie RVS sportdemper kopen . . . had ik ook onder mijn SC . . . krijg je een nog mooier geluid . . .

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 20:57

De demper is van RVS. Dus ik kan hem ook gewoon kaal maken en poetsen.

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 21:12

. . . RVS in de zinkspray . . . ???


:roll:

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 21:17

Zinkspray is poreus, dus een poreuze coating op iets wat al roestbestendig is . . . :roll:

Ik heb ooit chemicalien verkocht, waaronder een anti-corrosieprogramma.
Gewoon metaal kon je met een vloeistof of in een bad eerst ontroesten, etsen, fosforteren . . .
Daarna een zinklaag opzetten (zinkspray), echter deze spray is poreus dus voor een goed resultaat dien je deze te verzegelen.
Hiervoor hadden wij (heel bijzonder destijds) nr. 316 roestvaststaal in een spuitbus.

Niet goedkoop, maar wel een perfect resultaat.

Re: Motor revisie 2.2T

10 jan 2012 23:00

Heinz schreef:De demper is van RVS. Dus ik kan hem ook gewoon kaal maken en poetsen.


Zeker doen dan zeg ik........Waarschijnlijk ook de reden waarom de zinkspray loslaat. Kan me niet voorstellen dat dat lekker hecht op RVS

Re: Motor revisie 2.2T

11 jan 2012 0:06

Die dansk zinkspray laat net zo hard los op een stalen demper. Kaalmaken en hittebestendige verf was mijn oplossing.

Re: Motor revisie 2.2T

12 jan 2012 23:29

Vanavond alle verbindingen (electrisch, brandstof en olie) tussen de motor en de auto in het motorruim los gemaakt. Alles gelabeld want hij moet natuurlijk wel weer starten als hij in elkaar zit. :wink: Hierna is de onderkant van de auto aan de beurt.
Afbeelding

De garage is opgeruimd en ik heb zo veel mogelijk plankruimte vrijgemaakt om straks alles geordend te kunnen wegleggen. Ook nog een plaatje van alle fijne spulletjes die de afgelopen tijd zijn binnengekomen.
Afbeelding Afbeelding

Re: Motor revisie 2.2T

13 jan 2012 0:59

Motor kan er dus uit begrijp ik? :thumleft:

Re: Motor revisie 2.2T

14 jan 2012 0:02

Hej bekende spullen :wink:

Je hebt alle juiste tubes ook al zie ik. :cheers:
Plaats een reactie