Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 mei 2025 23:28



Antwoord op onderwerp  [ 324 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Motor revisie 2.2T 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Wederom een leuk topic om te volgen. Laat de foto's maar komen...... Succes :thumleft:


08 jan 2012 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Allen bedankt voor de bemoedigende/waarschuwende :| woorden. Het inwinnen van kennis houdt natuurlijk niet op bij het lezen van een boek. En gelukkig zijn er ervaringsdeskundigen die ik heb en kan raadplegen. Ik doe het rustig aan houd jullie op de hoogte.
@Erwin mocht je wat van je ervaring kwijt willen dan is het zeer welkom. :res:


08 jan 2012 22:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
heb nog wel een dikke ordner liggen met de orginele werkplaatshandleiding voor oa het blok 2,2 T.

Sinds hij door de midden is geweest loopt nog als een zonnetje, hoor het wel wie er wat nodig heeft ;)
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


09 jan 2012 10:29
Profiel WWW
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Master Ken schreef:
Wederom een leuk topic om te volgen. Laat de foto's maar komen...... Succes :thumleft:

+1 :res:


09 jan 2012 11:13
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Foto testje

Afbeelding

Album net publiek gemaakt. Ook voor jullie te zien hoop ik.


09 jan 2012 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Yep! Foto is zichtbaar.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


09 jan 2012 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
997 turbo 993 4S 911 T Targa
Peer
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Mooi die oude porschekes hé. Ik heb een gereviseerde 2.2 T, hij draait voor geen meter, er zitten S nokkenassen in en Weber rally carburators, een klospastoor hier bij mij in de buurt had hem gereviseerd, bij porsche Eindhoven kregen ze hem zelfs niet aant draaien, wat moet ik nu het best doen?


09 jan 2012 14:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Hebben ze je ook kunnen vertellen waarom hij niet liep in eindhoven? Draait hij helemaal niet, geen gesputter? Zit de verdeler er goed in? Heb ook wel gezien dat de verdeler 180 graden gedraaid zat en dan gebeurt er ook niet heel veel.

Anders is het denk ik een kwestie van uitsluiten. Wil het dan nog niet, dan zou ik hem weer loshalen en opnieuw de motor opbouwen.

Hoeft niet te komen door dat hij niet door een pro is gereviseerd, Ik heb ook motoren gezien die door specialisten waren gereviseerd die ook niet liepen. Het blok hadden ze toen niet gelijnboord terwijl dat wel had gemoeten.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


09 jan 2012 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Vanavond de uitlaatdemper en de achterplaat verwijderd ter voorbereiding van het verwijderen van de motor.

Hierbij de foto's:

Afbeelding Afbeelding


09 jan 2012 22:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Dat de achterplaat weg is maakt motor uitbouwen eenvoudiger.
Met demper de motoruitbouwen vind ik juist handiger, hij zit je totaal niet in de weg en de uitlaatpijp is een mooi handvat om de wankele motor op de krik in evenwicht te houden.

Ook carburateurs kunnen gewoon blijven zitten.
_________________________________________
Rebel engineering


Laatst bijgewerkt door Erwin op 10 jan 2012 0:58, in totaal 1 keer bewerkt.



09 jan 2012 22:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Goed dat je begonnen bent, veel succes gewenst. De motor ziet er trouwens erg clean uit, dat is in ieder geval prettig werken.

Verder sluit ik me aan bij Hessel en Niels, opbouw van een motor is prima te doen voor een hobbyist, natuurlijk heeft een echte specialist een voordeel door ervaring, maar met alle informatie die nu vrij toegankelijk is denk ik dat ook een dhz-er kwaliteit kan leveren (net zoals er genoeg "specialisten" zijn die ramsj afleveren). Voordeel van de dhz-er is de factor tijd, er is geen werkplaatsklok die doorloopt. Wat maakt het uit als je er een paar dagen langer over doet. Dus alles goed schoonmaken en meten bij demontage, zoeken naar betrouwbare/ervaren bedrijven om onderdelen te herstellen en ook alle tijd nemen bij opbouw en afstellen.

Persoonlijk vind ik het sleutelen ook gewoon leuk, het geeft een extra goed gevoel om te rijden in een auto waarvan je zelf alle bouten en moeren in je handen hebt gehad. En net als bij Hessel lopen mijn auto's al jaren probleemloos.


09 jan 2012 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Wat is het eigenlijk voor coating die op de Danks demper zit? En waarom zit die nu als poeder aan mijn handen?

Hier te zien op oude foto:
Afbeelding


10 jan 2012 15:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
.. ordinaire zinkspray :?: :idea:


10 jan 2012 16:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 turbo 993 4S 911 T Targa
Peer
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Bij Porsche Eindhoven zeiden ze dat het in orde was, toen ik hem thuis wilde starten, deed hij niets als knallen en op rolentie stil vallen, hij dampte ook
enorm veel, ik denk teveel benzine, maar hoe stel je dergelijke carburators af? het zijn weber carburatoren. Vind het gek dat hij bij Porsche eindhoven
wel gaat en bij mij niet. Weet er niemand trouwens geen tweedehandse achterspatborden voor een 911 t targa 1970 zijn, nieuwe zijn nogal duur vind ik.
Misschien wel op de beurs in Maastricht dit weekend?


10 jan 2012 17:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Terug naar Eindhoven ermee. Lijkt mij dat ze dat moeten oplossen. En misschien tijd om je eigen topic te starten :wink:


10 jan 2012 17:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Blijft toch mooi he die SSI's. Je zou bijna de motor op z'n kop willen monteren :mrgreen:

Mocht je niets te doen hebben :mrgreen: kun je de demper kaal halen en spuiten met hittebestendige verf. Geeft deze ook niet meer af.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


10 jan 2012 19:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Hessel schreef:
Blijft toch mooi he die SSI's...

Yep, had ze ook onder mijn SC destijds . . . en ze leveren nog wat extra vermogen ook . . .


Hessel schreef:
Mocht je niets te doen hebben, kun je de demper kaal halen en spuiten met hittebestendige verf...

Of een mooie RVS sportdemper kopen . . . had ik ook onder mijn SC . . . krijg je een nog mooier geluid . . .
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


10 jan 2012 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
De demper is van RVS. Dus ik kan hem ook gewoon kaal maken en poetsen.


10 jan 2012 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
. . . RVS in de zinkspray . . . ???


:roll:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


10 jan 2012 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Zinkspray is poreus, dus een poreuze coating op iets wat al roestbestendig is . . . :roll:

Ik heb ooit chemicalien verkocht, waaronder een anti-corrosieprogramma.
Gewoon metaal kon je met een vloeistof of in een bad eerst ontroesten, etsen, fosforteren . . .
Daarna een zinklaag opzetten (zinkspray), echter deze spray is poreus dus voor een goed resultaat dien je deze te verzegelen.
Hiervoor hadden wij (heel bijzonder destijds) nr. 316 roestvaststaal in een spuitbus.

Niet goedkoop, maar wel een perfect resultaat.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


10 jan 2012 21:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Heinz schreef:
De demper is van RVS. Dus ik kan hem ook gewoon kaal maken en poetsen.


Zeker doen dan zeg ik........Waarschijnlijk ook de reden waarom de zinkspray loslaat. Kan me niet voorstellen dat dat lekker hecht op RVS
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


10 jan 2012 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Die dansk zinkspray laat net zo hard los op een stalen demper. Kaalmaken en hittebestendige verf was mijn oplossing.


11 jan 2012 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Vanavond alle verbindingen (electrisch, brandstof en olie) tussen de motor en de auto in het motorruim los gemaakt. Alles gelabeld want hij moet natuurlijk wel weer starten als hij in elkaar zit. :wink: Hierna is de onderkant van de auto aan de beurt.
Afbeelding

De garage is opgeruimd en ik heb zo veel mogelijk plankruimte vrijgemaakt om straks alles geordend te kunnen wegleggen. Ook nog een plaatje van alle fijne spulletjes die de afgelopen tijd zijn binnengekomen.
Afbeelding Afbeelding


12 jan 2012 23:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Motor kan er dus uit begrijp ik? :thumleft:
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


13 jan 2012 0:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Hej bekende spullen :wink:

Je hebt alle juiste tubes ook al zie ik. :cheers:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


14 jan 2012 0:02
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 324 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.