Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
22 nov 2011 17:09
Ik neem aan omdat je een zo vrij mogelijke koude luchtstroom wilt hebben.
22 nov 2011 17:21
In principe wel zo koud mogelijk omdat koude lucht compacter is en dus meer zuurstof bevat, alleen moet bij een kevermotor de lucht niet te koud zijn.
Door de luchtversnelling in de venturi ontrekt de langsstromende lucht zoveel warmte uit de carburateur dat er op de hoofdsproeier ijsafzetting begint te ontstaan.
Daarom had je vroeger de zomer/winterstand bij carburateurmotoren.
22 nov 2011 17:39
met ijsafzetting op de hoofdsproeier loopt ie zeker niet zo mooi
weer wat geleerd
22 nov 2011 18:43
jan911sc schreef:...in verband met evt inlopend vocht).
effe een paar blz terug surfen... er komt gewoon bodywork boven, dus vocht lijkt me geen probleem
23 nov 2011 11:34
Heren: ik heb niet echt de behoefte met deze zeepkist te gaan rijden in de regen maar in geval van stilstand zal er uiteraard een dekseltje over de stack geplaatst worden.
Het verhaal m.b.t. ijsafzetting is duidelijk en klopt inderdaad ook voor een standaard kevermotor. Echter deze zijn veel armer afgesteld als een Formule Vee motor. Doordat er zoveel meer benzine door de carburateur en spruitstuk gaat heb ik tot nu toe nog geen last van een bevriezende carburateur. Benzine koeld kennelijk niet alleen.
Bij de eerste run van de motor was het behoorlijk koud en ik heb toen niet meer dan wat condensatie op het spruitstuk kunnen waarnemen. Dat wordt alleen maar minder als de motor goed warm is en onder het bodywork zit. De opstijgende warmte van het blok zal het spruitstuk dan ook verwarmen.
23 nov 2011 11:44
Marco schreef:met ijsafzetting op de hoofdsproeier loopt ie zeker niet zo mooi
weer wat geleerd

En nu nog weten waar de hoofdsproeier zit ... aansluitend op het benzinevat van de carburateur dat vlotterkamer heet. En die zal wel niet zo snel bevriezen ...
23 nov 2011 13:25
roondejong schreef:.... heb ik tot nu toe nog geen last van een bevriezende carburateur.
Bij de eerste run van de motor was het behoorlijk koud en ik heb toen niet meer dan wat condensatie op het spruitstuk kunnen waarnemen. Dat wordt alleen maar minder als de motor goed warm is en onder het bodywork zit. De opstijgende warmte van het blok zal het spruitstuk dan ook verwarmen.
Het bevriezende carburateur probleem komt het meest voor rond de 10 graden en vochtig weer, niet bij kou en droge lucht.
Het beginnen te condenseren op jouw carburateur komt doordat jouw carburateur sterk afkoelt en het vocht in de omgeving op de carburateur begint te condenseren. Dan wat langer gaan rijden en de carburateur koelt nog meer af en ik heb ze zelfs wel eens gezien met ijs eraan terwijl het totaal niet vroor.
En opstijgende warmte is er niet tijdens het rijden, alleen bij stilstand.
Maar de kans op een bevroren carburateur bij een mooi weer rijder is er natuurlijk niet
05 jan 2012 21:28
Zoveel mogelijk originele Kever onderdelen gebruiken. Stabilisator ... lepels omgedraaid. Oogje gaan er nog af en maken plaats voor een hoeklijntje zodat de zaak verstelbaar wordt.
06 jan 2012 9:04
Je laat er geen gras over groeien
21 jan 2012 23:13
Zo alle nieuwjaars feesten en partijen zijn een beetje achter de rug dus er is weer wat tijd ....
De kleine 52 mm toerenteller had ik in het dashbord gemaakt bij gebrek aan beter. Een doorn in mijn oog. Gelukkig een paar weken geleden een 80 mm VDO toerenteller met verstelbaren naald gevonden. Het oog wil ook wat dus toch maar het dashbord aangepast voor deze teller. De trek kabels voor de brandblussers moeten er nog in maar daar is aan de zijkant nog ruimte genoeg voor. Ook de neus komt nu aardig op orde.
21 jan 2012 23:33
keep up the good wErk
22 jan 2012 21:49
.. niet kwetsbaar bij het instappen
22 jan 2012 22:45
Stoeltje zit er nog niet in maar heb het natuurlijk wel even geprobeerd ... stuurtje eruit, door de knietjes en steunen op de buizen van het chassis. Gaat het uiteindelijk niet dan moet het zijraam maar vervallen.
19 feb 2012 19:47
betekent dat dat al het denk- en fabricage werk klaar is?
19 feb 2012 20:17
Op een paar kleine dingetjes na waarvoor de bodem in het chassis moest zitten. O.a. tank- en stoelsteunen. Ook wil ik nog de rollbar steun met pinnen uitneembaar maken. Anyway we gaan nu richting afbouw. Nu z.s.m. op zijn wielen dat ding!
23 feb 2012 10:07
Mooi hoor, blijf dit project echt met grote interesse volgen
24 feb 2012 10:03
tovenaar!
24 feb 2012 15:07
Rommelen in "the Barn" heet dat bij mij. Als jij dat toveren noemt pakt dat af en toe redelijk uit kennelijk.
Dank!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.