Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
03 mei 2012 14:01
Dit draadje is mooi om te volgen !
07 mei 2012 12:25
Schiet alweer op. Als het blok weer dicht zit heb je toch weer een mijlpaal bereikt. Mooie grijze dirko lijn tussen de 2 blokhelften.
14 mei 2012 11:52
zeer fraai

fijne vakantie
14 mei 2012 12:33
Vakantie???
Als je door werkt kun je deze zomer nog rijden
Grapje, fijne vakantie.
Motor ziet er goed uit, je bent goed bezig

.
01 jun 2012 22:26
Eindelijk weer wat kunnen klussen. Aan de keukentafel in alle rust, zonder geweld de zuigers in de cilinders geplaatst. Het was even proberen hoe ik het beste resultaat kreeg met de zuigerring compressor. Nu ze er allemaal inzitten ga ik morgen de eerste op het blok monteren om de deck-hoogte te kunnen meten. Ook nog even langs bij het revisiebedrijf om te kijken hoe het staat met de koppen.
02 jun 2012 22:54
gewoon zo laten en lekker naar kijken
03 jun 2012 8:15
Flatsix porno.
03 jun 2012 8:19
Ziet er weer uit als nieuw
Bijna zonde om het in te bouwen.
03 jun 2012 11:57
De meetresultaten:
0,7 mm "deck height" (afstand van de zuiger tot de rand van de cilinder)
1,0 mm"piston to head clearence" (afstand tussen de zuiger en de kop).
Meting is uitgevoer met standaard koperen voetpakking van 0,25mm. Ik denk er nu aan deze te gaan vervangen door eentje van 0,75 mm en zodoende een een deck hoogte van 1,2 mm te krijgen en een zuiger/kop speling van 1,5mm.
Helaas kan ik de pakkingen morgen pas bestellen.
03 jun 2012 13:55
Waarschijnlijk worden dat dan 3 pakkingen van 0,25 om 0,75 te krijgen.
17 jun 2012 17:35
Dat ziet er weer uit alsnieuw
18 jun 2012 16:45
Ziet er inderdaad goed uit. Zaterdag even de boel op tijd zetten en dan even afbouwen. Ik ben er tussen 08:00 en 08:30.
18 jun 2012 16:50
.. beetje door buffelen en jullie kunnen aan het einde van de dag rijden
18 jun 2012 16:56
Erg mooi. Hoe heb je nou de S zuiger afstand opgelost?
18 jun 2012 18:50
Aangezien de S-zuigers diepere klep uitsparingen hebben dan de T-zuigers geeft het met het behoud van de T-nokken assen geen probleem. Ik heb op TDC 6mm speling en de maximale positie van de kleppen volgens het boekje is dan 2,9 mm open met de T nokken as. Ik heb wel een dikkere voetpakking geplaatst (0,5mm) voor het compenseren van de bewerkingen van het blok en de koppen. De dek hoogte is hiermee is 1 mm. Dat is een beetje de onderzijde van de norm, maar ik wil ook oppassen dat de nokken-assen niet te ver van de kruk-as komen ivm met de montage van de ketting behuizing. Daarnaast ben geen racer aan het bouwen en een beetje extra compressie is bij een T ook wel fijn. Ik ga trouwens nog wel de "echte" speling meten als de nokkenassen op tijd staan, maar verwacht eigenlijk dat we dan de zuiger niet eens kunnen raken, zelfs bij maximaal indraaien (3 mm is dan best veel)
@Olaf dat zou mooi zijn, maar we hebben beide andere verplichtingen in de middag. Maar het moment komt nu wel in de buurt.
19 jun 2012 18:06
Fijn om te volgen , vakwerk !!!
19 jun 2012 18:35
glas plaatje er op en als bijzet tafeltje in de kamer
21 jun 2012 22:34
De kettinghuizen, nokkenassen, tandwielen en spanners zijn gemonteerd.

Ook de tuimelaars voor cilinder 1 en 4 gemonteerd, dus helemaal klaar voor het op tijd zetten zaterdag.
23 jun 2012 9:08
Wat een vakwerk! Knap hoor!
Waar heb je de onderdelen laten reviseren?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.