Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

25 nov 2012 12:47

Da's volgens mij een oude prijs - Andre' :idea:

... en zonder de einddemper :wink:

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

25 nov 2012 13:18

Je hebt gelijk Olaf,heb die van mij al in 2007 gekocht.
Einddemper vanaf 300 en leidingen vanaf 150 euri.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

25 nov 2012 17:07

Heb op Rennsportsystems.com een interessant artikel gevonden over tuningmogelijkheden voor alle luchtgekoelde boxers:

http://rennsportsystems.com/letstalk-2/ ... s-1/#Part2

Lijkt er steeds meer op dat PMO, s-cams, SSI en Danske voor de 2.7 de mooiste combinatie is.

Een oprechte vraag aan de bezoekers van dit forum: loont het de moeite mijn originele 2.7-motor zo te pimpen? Of kan ik beter een 3.2-motor als basis nemen en die in mijn smalle carrosserie lepelen?

GRAAG JULLIE ADVIES!!!

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

25 nov 2012 17:14

Bruno911 schreef: Of kan ik beter een 3.2-motor als basis nemen en die in mijn smalle carrosserie lepelen?



Als je die eerst uit elkaar haalt - ja :wink:

Ontsteking van de 3.2 draait de andere kant op dan die van je 2.7 - en die worm kan je alleen vervangen door het blok helemaal uit elkaar te halen ...

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

25 nov 2012 23:38

Hm, een 2.7 draait dus in een andere richting dan een 3.2?! En een 3.2 moet dus uit elkaar om hem voor mijn 77-er carrosserie geschikt te maken? Die had ik nog niet gehoord. Dan is de kortere klap dus toch mijn 2.7 tunen. Ach, dan blijft het tenminste matching numbers.

Las trouwens op het net dat als ik mijn 2.7 ga opvoeren, ik misschien een probleem krijg met de warmte. Ik zou dan een oliekoeler voor moeten monteren. Hebben jullie die geluiden ook gehoord?

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 12:29

Die koeler heeft een Carrera 3.0 van 1977 standaard. Maar als een 2.7 die niet heeft... :scratch: Lijkt me nog best lastig om dat aan te leggen, buizen door je dorpels e.d.

Je zou ook nog een whaletale met dubbele rooster kunnen overwegen en daar de buizen/koeler in te leggen. Volgens mij is dat een orig fabrieksoptie geweest. Maar kan er helaas niet veel over vinden. Wel werd ie vaak voor de condensator van de airco gebruikt. Dat met die ontsteking van een 3.2 wist ik ook niet...Hoe zit dat dan met een 3.0 SC blok? (Carrera 3.o is te duur als basis denk ik...) Ik zou denk ik voor een 3.0 gaan, je hebt dan als basis meer Hubraum/pk en het blok is veel sterker dacht ik, dus beter op te voeren. Zijn zelfs setjes cilinders+zuigers voor te krijgen om de inhoud tot 3.1, 3.2 en 3.3 (3.4?) te vergroten meen ik. Iets van Mahle? maar nu moet ik oppassen, want nu wordt het klok en klepel. Denk als je echt aan dit soort grote operaties denkt, dat je dan het boek :"how to upgrade and modify your porsche engine" moet aanschaffen, daar staat alles in, van exhaust, tot brandstofvoorziening, nokkenassen, zuigers en cilinders etc.

Succes! Wel een leuk project.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 12:53

Jeroen C3.0 schreef: Lijkt me nog best lastig om dat aan te leggen, buizen door je dorpels e.d.



Die dorpels kan je verwijderen - redelijk eenvoudig - en de buizen zitten eigenlijk gewoon tegen de bodem van de Porsche gemonteerd.

Afbeelding Afbeelding
Volgens mij lopen die buizen er ookal bij de 2.7 - maar zit er in het rechter-voorscherm geen volledige koeler, maar een spiraal.

Vandaar kan je toch redelijk eenvoudig naar de plek achter de voorbumper

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 13:45

..spiraal heel goed mogelijk, die heb ik nl. ook. Volgens de experts van PCG tijdens workshop vorige week is dat ook voldoende in ons klimaat. No need to upgrade naar een koeler al dan niet met fan.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 14:04

Als het goed is heeft zijn 2.7S geen olieleidingen naar voren lopen.
Die heb ik wel bij de 3.0 gezien....

Ik zou er overigens een 3.0 inhangen.... direct 30pk meer..... zonder al te veel aanpassingen..... originele blok uiteraard behouden.....

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 14:13

Waren de(ze) olieleidingen vanaf MY 74 niet standaard :?:

TS z'n 2.7S is van '76 (MY '77?)

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 14:17

Ik had er geen leidingen opzitten.
Ik heb een '73 2.7S gehad, een '74 2.7 en een '75 2.7.... allemaal zonder....
Misschien later.... dat zou kunnen....

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 14:23

Recall that!

... from 1969 through 1977, oil coolers were optional on many Porsche models. They only became standard upon the introduction of the 1978 SC’s.

:salut:

And there is more :arrow:

The first aluminum radiator coolers, available from 1969 through 1972, are located in the right wheel well, exposed to the elements. As a result, the radiator is subject to corrosion and could potentially be damaged by road debris coming off the right front wheel. These factors led to the demise of the open aluminum radiator and the birth of its replacement, the loop cooler first appearing on the 1973 911S.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 16:50

Beetje verwarrend. Tuurlijk hebben ze allemaal een koeler, die zit gewoon tegen het blok aan, meestal van Behr. Waar hier over gesproken wordt is idd een extra koeler rechts voor in het spatbord. Gaat een klep open zodra de olie een bepaalde temp bereikt en pompt dan de olie door de leidingen naar voren. Meen vanaf 90 graden. Ik heb die trompet, denk standaard vanaf alles wat 3.0 is, dus 930 3.0 en Carrera 3.o.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 18:05

Jeroen C3.0 schreef:..spiraal heel goed mogelijk, die heb ik nl. ook.
SC ook.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 18:11

I know. SC vanaf 1978 deelt veel met carrera 3.0 van 1976-1977.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

26 nov 2012 23:05

Mailwisseling met een Porsche-specialist introduceert een nieuwe richting om naar meer power te gaan: grotere Mahle cilinders met andere drijfstangen en hogere compressie. Vooralsnog gewoon K-tronic houden.

Hoe klinkt deze optie? Is er iemand met ervaring op dit gebied?

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

27 nov 2012 14:19

Grotere cilinders / zuigers en verhoogde compressie hebben nooit een groter effect dan gedicteerd door een paar simpele natuurkundige wetmatigheidjes: Bij het vergroten van de cilinderinhoud van 2.7 naar 2.9 liter, zul je zonder aanpassing van nokkenassen, koppen en injectiesysteem nooit een grotere relatieve vulling krijgen dan met je standaard cilinders.

210pk X (2.9/2.7) = 225pk max....een 98% vulgraad lijkt waarschijnlijker oftwel 220pk.

Het effect van compressie verhoging gaat met de 0.4-de macht. Van 9.0 naar 10.3 heeft dus een effect van 5,5% oftewel van 220pk naar 230pk. FF zelf uitrekenen dus met de voor jouw toepassing relevante waarden. De noodzaak voor andere drijfstangen lijkt me onzin, hoge toeren doen drijfstangen falen...niet 15pk-tjes meer! Omdat je standaard nokkenassen houdt blijft de effectief bruikbare toerenrange ongewijzigd.

Al met al een behoorlijk ingrijpende en dure ingreep met een beperkt resultaat. My 2C ;-)

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

27 nov 2012 16:29

Idd. Ik zou het orig matching no blok eruit halen en op een pallet ergens wegzetten.
Dan zoeken naar een ander groter blok, vanaf drie liter, misschien al tuned? op ebay ed. Lijkt me een snellere en goedkopere weg en je houdt je eigen orig blok. Neem eig aan dat een blok ala SC in jouw 911 moet passen.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

27 nov 2012 16:36

http://www.ebay.de/itm/porsche-motor-911-revidiert-mit-neuen-kolben-u-zylinder-von-mahle-/190757789366?pt=DE_Autoteile&hash=item2c6a0cdeb6

Afbeelding

Zoiets? Kun je zelf nog evt carbs en ssi opzetten.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

27 nov 2012 16:42

of dit? Zit je alleen met die ontsteking zoals Olaf al aangaf.

http://www.ebay.de/itm/Porsche-911-Motor-3-2-/330833457432?pt=DE_Autoteile&hash=item4d0735f118
..maar wat een harry, een 3.2 met minder dan een ton gelopen gaan ombouwen naar 964 !?!? :bang:

Misschien kun je beter een bod op de hele auto doen, mits die geen schade heeft en dat de reden van ombouwen is.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

27 nov 2012 19:08

Jeroen C3.0 schreef:of dit? Zit je alleen met die ontsteking zoals Olaf al aangaf.

:scratch:

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

27 nov 2012 23:21

Dank voor jullie tips en meningen! Vergroten 2.7 lijkt weinig op te leveren, PMO erg duur, magnesium carter van 2.7 blijft kwetsbaar. Inbouw 3.0 of 3.2 (en bewaren huidige 2.7) lijkt toch het meest voor de hand liggende.

Inderdaad :scratch: @JeroenC3.0: als ik toch de hele 3.2 inbouw heb ik toch geen probleem met de andere ontstekingsvolgorde? Dat is toch alleen relevant als ik spullen van de 3.2 op mijn 2.7-blok wil zetten?

Heb Joost van Renntech gesproken, hij gaf ook bovenstaand advies van JeroenC3.0 om hele motor te vervangen. Nu nog de vraag of ik moet gaan zoeken naar een 204pk 3.0SC (eenvoudig in te bouwen) of een 231pk 3.2 (lastiger in te bouwen). Adviezen?

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

28 nov 2012 0:13

val mij niet aan op de ontstekingsvolgorde hoor, was voor mij ook nieuw en schreef maar wat over van Olaf. Maar indien je alles vervangt, lijkt me dat geen issue meer. Mij lijkt het makkelijkst om een 3.0 in te bouwen, omdat die tegelijk geleverd zijn. Dan al dan niet opgevoerd met PMO+SSI. Succes! Ben benieuwd!

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

28 nov 2012 0:44

Ik heb sinds een half jaartje een heerlijke 911 2.7S van 1976. Auto is van top tot teen origineel, matching numbers, smalle body, zilver met chroom
Adviezen, lekker origineel laten. Die paar pk's extra wennen snel.

Re: Meer power meer sound voor 911 2.7S, ideeën?

28 nov 2012 3:45

Jeroen C3.0 schreef:val mij niet aan op de ontstekingsvolgorde hoor, was voor mij ook nieuw en schreef maar wat over van...

Doe dan je huiswerk voordat je zo maar wat gaat zitten papegaaien :mrgreen:
Het gaat niet om de ontstekingsvolgorde, het gaat er om dat de verdeler van een 3.2 de andere kant op draait
En dat is alleen een issue als je het ontstekingssysteem terug wilt bouwen naar ouderwetse contact puntjes (geen idee waarom je dat zou willen)
Plaats een reactie