Random afslaan 911 SC - 3.2 bj.1984
Goedendag Porsche forumleden,
Recentelijk heb ik mijn mooi 911 (996) cabrio ingeruild op een Maserati Ghibli.
Cabrio rijden heeft toch niet echt mijn voorkeur. Daarbij was deze auto mijn dagelijkse auto en reed veel in de stad. De 911 was voor mij niet echt een comfortabele stadsauto met de talloze verkeersdrempels etc.
De Ghibli is een heerlijke auto, alleen de afmetingen was even wennen. Maar ja, zo is er altijd wel wat.
Maar de kriebels blijven toch en ik heb recentelijk een 911 SC (3.2) met 200K op de teller gekocht.
Deze 911 kwam van de 1e eigenaar (Duitsland) die hem na zijn pensionering uit zijn bedrijf had gekocht.
Vervolgens deze auto geheel laten restaureren, zowel technisch als cosmetisch.
Helaas is hij kort daarna overleden, en toen is deze prachtige auto circa 8 jaar geschorst geweest.
Vervolgens naar Nederland gebracht en door mij via Nine1, na een uitgebreide aankoopkeuring ( The Mechanic) gekocht en vervolgens ingevoerd. Omdat de documentatie compleet was, was dit en de technische keuring zo gebeurt.
Bij de aankoopkeuring kwamen er enkele kleine puntjes uit, waaronder een haperende verstuiver. De motor liep op 5 cilinders, en heb deze verstuiver laten vervangen. Daarna liep hij toch nog niet lekker en bij testen van de verstuivers lekte er 3. Dus toen maar alle 6 laten vervangen door originele verstuivers.
Toen liep de motor perfect, maar bij een uitgebreide proefrit sloeg de motor met grote regelmaat af. Met afslaan bedoel ik dan ook, compleet dood. Vrijwel altijd startte hij weer, maar het probleem bleef zich herhalen.
Vervolgens werkelijk alles gecontroleerd, computer 2x laten nazien, bedrading, inspuiting, bougie vonk, kleppen (opnieuw) gesteld, compressie gemeten (perfect) en de luchtmassameter vervangen.
Daarna ging het een paar dagen goed met ritjes van een uurtje, dus hoera!
Helaas was de pret van korte duur, afgelopen zaterdag 1x een klein hikje doch de volgende dag na een half uurtje begon het drama weer. Eerst een enkele keer dood vallen, maar binnen 10 minuten was er niet meer mee te rijden.
Na een kwartiertje liep ie weer even, en toen snel in de parking gezet.
Als ik hem nu start loopt ie als een zonnetje, maar durf geen ritjes meer te maken.
De garage (van Gugten) weet ook niet meer waar hij moet zoeken.
Het frustrerende is, dat het probleem zich random voordoet, er zit geen enkel patroon in behalve dat, als het misgaat, altijd bij een warme motor is
Komt iemand dit probleem bekend voor, of heeft misschien een goede (zoek)suggestie?
Alvast bedankt voor het meedenken en tips!!
Cas
PS. ik probeer een foto toe te voegen, maar dat lukt deze dino niet