Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

20 jun 2007 20:06

...'k begin stilletjes aan ui te kijken naar een passend wiel onder de Warsteiner.

'k vind dit wel een toffe velg, maar het is jammer genoeg centrale wielmoer, dus verboden op de weg.

Afbeelding

20 jun 2007 20:10

Afbeelding

zoiets Mich?

20 jun 2007 20:19

MichM3 schreef:'k vind dit wel een toffe velg, maar het is jammer genoeg centrale wielmoer, dus verboden op de weg.


Die velg zou er idd goed bij passen. Maar waarom zou een centrale wielmoer niet mogen op de openbare weg?
Bij een Carrera GT mag het toch (alvast) wel?
http://www.exoticcarsite.com/gallery/main.php?g2_itemId=11951

20 jun 2007 20:50

ja ok, dat kan wel...de Testarossa van '84 tot '89 had ook centrale wielmoer, maar dat is af fabriek zo geleverd. Maar euh, ik zou ni graag lekrijden met zoiets...krijg je nooit los met je toolkitje langs de kant van de weg :lol: :wink:

20 jun 2007 20:57

merci 924...ja zoiets, maar zonder rood OZ opschrift :wink:

20 jun 2007 22:01

MichM3 schreef:ja ok, dat kan wel...de Testarossa van '84 tot '89 had ook centrale wielmoer, maar dat is af fabriek zo geleverd. Maar euh, ik zou ni graag lekrijden met zoiets...krijg je nooit los met je toolkitje langs de kant van de weg :lol: :wink:


Idd daar heb je wel een punt :!: :lol:
Mja de Testarossa was idd nog zo een van die voorbeelden, net als de Enzo...

20 jun 2007 23:08

héhé...leuk hé:

Afbeelding

Afbeelding

21 jun 2007 0:37

Opnieuw wit laten poederlakken en het rode opschrift is weg :wink:

En wat ga je met die BBS'n doen :?:

21 jun 2007 1:21

BBS'en heb ik niet mee overgekocht...die breng ik terug naar NL nadat de auto hier staat.

21 jun 2007 1:37

Ok, anders wist ik wel waar ze misschien heen konden :wink:

PS , hier is mijn (nieuwe) E30 in mijn budget :wink:

Afbeelding

21 jun 2007 1:46

Hmmmm....18" is groot hé...overigens, ze waren beschadigd.

21 jun 2007 12:03

Och , grootte is relatief en enkel een mening in de ogen van de betrachter :twisted: :wink:

Afbeelding

21 jun 2007 12:26

MichM3 schreef:héhé...leuk hé

Zacht uitgedrukt.. :D

22 jun 2007 0:32

Great garage:
Afbeelding

22 jun 2007 7:30

MichM3 schreef:Great garage:
Afbeelding


Mja maar die rechtse fluostift zou ook een (maritime) blauwe RS mogen zijn :wink:

06 dec 2007 1:12

Update...Belgische keuring, we hebben er al verhalen genoeg van...we zijn nu 6 december en eindelijk is men door het dikke dossier heen...

Speciaal voor keuring zag de wagen er zo uit:

Afbeelding Afbeelding

- standaard ophanging
- gewone remmen
- normale wielafmetingen
- geen rolkooi
- geen airbox

Gisteren krijg ik het verslag van het ministerie...

Goedkeuring "alleenstaand geval"...waarom in Godsnaam een alleenstaand geval??? Je ziet toch van ver dat het hier om een e30 ///M3 gaat zonder achterbank...tja :roll:
Opmerkingen:

- de verankeringspunten voor de achterste zetels en gordels moeten ongebruikt gemaakt worden (wagen mag dus nooit meer met achterbank gereden worden)
- validatieverslag nodig voor ruitenwisser
- validatieverslag nodig voor spiegels

De opmerkingen vallen dus reuze mee...komende weken gaan we nog es terug naar keuring om hun opmerkingen te laten controleren en dan kan de ombouw beginnen :D

06 dec 2007 6:52

ff een vraagje van een domme hollander... wat is een validatieverslag :?:

Gaat dus vooruit met je project. :bounce: :cheers:

06 dec 2007 10:01

Je wilt je pas verworven GT3 toch niet op Belgische platen zetten :roll: :wink:

06 dec 2007 12:53

Harley schreef:ff een vraagje van een domme hollander... wat is een validatieverslag :?:

Gaat dus vooruit met je project. :bounce: :cheers:


Een validatieverslag is eigenlijk attest van de fabrikant van het desbetreffende onderdeel dat het algemeen goedgekeurd is (tüv attest, EU certificaat)...je buurman maakt na z'n uren misschien ook spiegels, maar die zijn niet voorzien van goedkeuring...zo'n dingen mogen niet volgens Belgische staat dus je moet overal attesten van kunnen voorleggen

06 dec 2007 12:59

MichM3 schreef:maar het is jammer genoeg centrale wielmoer, dus verboden op de weg.


:?:

De Carrera GT heeft af fabriek een centrale wielmoer en een typegoedkeuring... Dus in zijn algemeenheid kan het niet verboden zijn.

(edit: iemand anders was daar ook al opgekomen lees ik...)

06 dec 2007 13:14

De Testarossa van Ferrari tussen '84 en '89 ook, en er zullen er nog wel zijn...maar die wagens zijn origineel zo afgeleverd, dus dat mag.

Achteraf ombouwen van 4/5 gaats naar centrale moer mag niet...'k zou het ook ni willen...leuk als je daar staat langs de kant van de weg met lekke band...centrale moer krijg je echt ni los!

06 dec 2007 13:29

MichM3 schreef:
Achteraf ombouwen van 4/5 gaats naar centrale moer mag niet...


Dat lijkt mij dan meer liggen aan de wetgeving in België, waar men kennelijk niet zo houdt van het verbeteren van auto's (het lelijker maken mag kennelijk wel getuige de gedrochten die je er af en toe ziet rijden)...

'k zou het ook ni willen...leuk als je daar staat langs de kant van de weg met lekke band...centrale moer krijg je echt ni los!


Ik heb ooit met mijn vorige 964 een lekker achterband gehad. Ik kan je vertellen dat je daar ook niet vrolijk van wordt. Want gek genoeg past dat wiel niet voorin (...) en het is ook niet fatsoenlijk mee te nemen als je een passagier hebt (had ik gelukkig niet, ik was gewoon op weg naar mijn werk en gelukkig op de zondag zodat ik redelijk rustig met de thuisbrenger door kon).

Tegenwoordig heb ik een reparatieset in de auto. Lekke band = prop schieten. Veel beter dan de thuisbrenger. Heb ik alleen nog een probleem als er een scheur in komt of een klapband, maar die kans acht ik wel erg klein (en ik heb uiteraard wel de reserve mee).

06 dec 2007 14:02

Het reservewiel van je 911 is 'n deel van de kreukelzone - dus inderdaad wel handig om altijd bij je te hebben :wink:

... als het goed is zit er bij je gereedschapsetje 'n plastic hoes/zak oid - daar kan je je lekke 'wiel' mee inpakken en dan op een van de achterbankjes vervoeren :idea:

't is dus niet zo dat ze er bij Porsche helemaal niet over hebben nagedacht :lol:

06 dec 2007 14:44

Olaf schreef:Het reservewiel van je 911 is 'n deel van de kreukelzone - dus inderdaad wel handig om altijd bij je te hebben :wink:


Dat is de enige reden dat deze er nog zit...

als het goed is zit er bij je gereedschapsetje 'n plastic hoes/zak oid - daar kan je je lekke 'wiel' mee inpakken en dan op een van de achterbankjes vervoeren :idea:


Die zit niet bij mijn auto en zat ook niet bij de vorige. Maar sowieso: past de 255/40/17 er in?

't is dus niet zo dat ze er bij Porsche helemaal niet over hebben nagedacht :lol:


Nee, maar als ik ga skieën (of zelfs een weekendje weg) heb ik toch een probleem, ook al heb ik een mooie zak voorin liggen.

Ik zou het setje dus niet willen missen.

06 dec 2007 15:56

Qua wiel heb ik het volgende gekozen...

BBS DTM Racing uit het Japanse BBS Racing gamma...wordt geleverd in 5 gaats, maar ook met centrale moer...ik heb uiteraard de 5 gaats genomen

Er zijn 4 wielen in de maat 8*18 onderweg, zouden ergens eind januari moeten aankomen hier. Uiteraard worden deze wielen in 't wit gespoten :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Plaats een reactie