22 jun 2007 13:16
John schreef:goh wat ga ik weer zwaar tegen de forumregels in.......Koen grijp is in..
22 jun 2007 14:21
Rob Herfst schreef:... de medewerker van de motorenafdeling van Porsche in Duitsland gaf aan LeoH de volgende verklaring(en):
- een tip schakelt eerder dan schakel, dus komen er minder krachten vrij en juist die krachten zijn een grootste deel van het probleem.
- de gemiddelde tiptronic bestuurder houdt er een andere rijstijl op na dan de schakel berijder (diplomatiek toch?)
- de 996 3.4 is helaas niet vollgas prüf...
22 jun 2007 14:56
22 jun 2007 15:32
Paul van Engelen schreef:De bewering van sommigen hier als zou er gesteld worden dan er met luchtgekoelde motoren nooit een probleem is, klopt beslist niet.
Het gaat hier om de omvang en het moment (in de levensduur), van problemen
22 jun 2007 15:39
22 jun 2007 19:47
Paul van Engelen schreef:Rob Herfst schreef:... de medewerker van de motorenafdeling van Porsche in Duitsland gaf aan LeoH de volgende verklaring(en):
- een tip schakelt eerder dan schakel, dus komen er minder krachten vrij en juist die krachten zijn een grootste deel van het probleem.
- de gemiddelde tiptronic bestuurder houdt er een andere rijstijl op na dan de schakel berijder (diplomatiek toch?)
- de 996 3.4 is helaas niet vollgas prüf...
1 aanvulling op bovenstaande zeer hout snijdende verklaring:
het schakelen van een Tip verloopt veel rustiger![]()
Dit volgens sommigen (...) minder gewaardeerde 'glijden' van de ene versnelling naar de volgende oefent veel lagere krachten uit op de motor, het onderblok met de krukas e.d., als bij een handgeschakelde bak. Bij deze komen bij snel aangrijpen van de koppeling aanzienlijke krachten op de aandrijflijn en dat is inclusief een deel van de motor.
Wat ik ook wil aangeven....is dat bij veel mensen de liefde voor de techniek, ik weet dat Paul van E. nog steeds smoor is op de Porschetechniek, die mensen waarderen en begrijpen de techniek niet....
Die rijden niet met gevoel zoals het hoort in een raszuivere sportwagen...
Genieten van het raspen van die boxer, genieten van het koude schakelen van een elfer (het gevoel in je pook dat ie nog niet klaar is voor het echte werk, en geduld moet hebben), genieten van de huil boven de 6000 rpm, etc. etc.
22 jun 2007 21:28
22 jun 2007 21:34
22 jun 2007 21:50
22 jun 2007 22:08
22 jun 2007 23:10
23 jun 2007 11:02
23 jun 2007 11:17
Marco schreef:en als het helemaal mee zit een gt3 of een 997.
23 jun 2007 18:16
GI996C schreef:... ben later ook wel in de markt voor een 997, als we nu allebei tegelijk bij dezelfde garage kopen krijgen we vast wel kwantumkorting.. goed idee?
23 jun 2007 23:00
24 jun 2007 10:15
24 jun 2007 10:54
24 jun 2007 11:03
24 jun 2007 11:50
24 jun 2007 12:07
24 jun 2007 13:32
25 jun 2007 20:45
Paul van Engelen schreef:Helaas Gert: de link is al verlopen.
Spreek je dinsdag, hopelijk zonder dat parapluie nodig is