Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

22 jun 2007 13:16

John schreef:goh wat ga ik weer zwaar tegen de forumregels in.......Koen grijp is in..


Wrom ikke, 'kan der best tegen hor :twisted: :wink:

PS: Een echt slipje om van te snoepen (goed tegen zuurpruimen) :P

22 jun 2007 14:21

Rob Herfst schreef:... de medewerker van de motorenafdeling van Porsche in Duitsland gaf aan LeoH de volgende verklaring(en):
- een tip schakelt eerder dan schakel, dus komen er minder krachten vrij en juist die krachten zijn een grootste deel van het probleem.
- de gemiddelde tiptronic bestuurder houdt er een andere rijstijl op na dan de schakel berijder (diplomatiek toch? :wink:)
- de 996 3.4 is helaas niet vollgas prüf...

1 aanvulling op bovenstaande zeer hout snijdende verklaring:
het schakelen van een Tip verloopt veel rustiger :!:
Dit volgens sommigen (...) minder gewaardeerde 'glijden' van de ene versnelling naar de volgende oefent veel lagere krachten uit op de motor, het onderblok met de krukas e.d., als bij een handgeschakelde bak. Bij deze komen bij snel aangrijpen van de koppeling aanzienlijke krachten op de aandrijflijn en dat is inclusief een deel van de motor.

Bij niet 'Vollgas feste' motoren (quote P. AG techneut) is de eerste bak daarmee 'passender' 8)

====

De bewering van sommigen hier als zou er gesteld worden dat er met luchtgekoelde motoren nooit een probleem is, klopt beslist niet.
Het gaat hier om de omvang en het moment (in de levensduur), van problemen :idea:
Laatst bijgewerkt door Paul II op 22 jun 2007 20:16, in totaal 1 keer bewerkt.

22 jun 2007 14:56

Dit is een duidelijke uitleg.
Andere vraag.. ik ben later ook wel in de markt voor een 997, als we nu allebei tegelijk bij dezelfde garage kopen krijgen we vast wel kwantumkorting.. goed idee? :lol:

22 jun 2007 15:32

Paul van Engelen schreef:De bewering van sommigen hier als zou er gesteld worden dan er met luchtgekoelde motoren nooit een probleem is, klopt beslist niet.
Het gaat hier om de omvang en het moment (in de levensduur), van problemen :idea:


wederom weer een heldere uitleg............



Wat ik ook wil aangeven....is dat bij veel mensen de liefde voor de techniek, ik weet dat Paul van E. nog steeds smoor is op de Porschetechniek, die mensen waarderen en begrijpen de techniek niet....

Die rijden niet met gevoel zoals het hoort in een raszuivere sportwagen...

Genieten van het raspen van die boxer, genieten van het koude schakelen van een elfer (het gevoel in je pook dat ie nog niet klaar is voor het echte werk, en geduld moet hebben), genieten van de huil boven de 6000 rpm, etc. etc.




Zo ik ga maar weer ff naar huis en de GT3 is warmdraaien.....en hopen dat het stil is op de weg

22 jun 2007 15:39

... op een vrijdagnamiddag ? Ik hoop het voor je...

on topic : Los van het feit dat de problemen met de 3.4 vermeden kunnen worden door warm te rijden zoals het hoort, blijft het evenzeer een feit dat de andere motoren (oudere en de meer recente) veel minder gevoelig blijken te zijn.

Dus dat er wel degelijk een (kwaliteits)probleem is met die motoren kan uiteraard niemand nog ontkennen.

Prettig weekend iedereen 8)

22 jun 2007 19:47

Paul van Engelen schreef:
Rob Herfst schreef:... de medewerker van de motorenafdeling van Porsche in Duitsland gaf aan LeoH de volgende verklaring(en):
- een tip schakelt eerder dan schakel, dus komen er minder krachten vrij en juist die krachten zijn een grootste deel van het probleem.
- de gemiddelde tiptronic bestuurder houdt er een andere rijstijl op na dan de schakel berijder (diplomatiek toch? :wink:)
- de 996 3.4 is helaas niet vollgas prüf...

1 aanvulling op bovenstaande zeer hout snijdende verklaring:
het schakelen van een Tip verloopt veel rustiger :!:
Dit volgens sommigen (...) minder gewaardeerde 'glijden' van de ene versnelling naar de volgende oefent veel lagere krachten uit op de motor, het onderblok met de krukas e.d., als bij een handgeschakelde bak. Bij deze komen bij snel aangrijpen van de koppeling aanzienlijke krachten op de aandrijflijn en dat is inclusief een deel van de motor.


Ik zat zelf al te denken "je kan toch zelf ook schakelen met een tip"
Maar dit is een heldere uitleg .Bedankt :!:

John schreef
Wat ik ook wil aangeven....is dat bij veel mensen de liefde voor de techniek, ik weet dat Paul van E. nog steeds smoor is op de Porschetechniek, die mensen waarderen en begrijpen de techniek niet....

Die rijden niet met gevoel zoals het hoort in een raszuivere sportwagen...

Genieten van het raspen van die boxer, genieten van het koude schakelen van een elfer (het gevoel in je pook dat ie nog niet klaar is voor het echte werk, en geduld moet hebben), genieten van de huil boven de 6000 rpm, etc. etc.

De spijker op z'n kop slaan :shock: :?:

22 jun 2007 21:28

Zoals Paul hierboven al heeft uitgelegd zijn de krachten op het blok bij een tip. subtieler. Het grote probleem bij de 3.4 zijn de torsiekrachten op het blok bij grote belasting, heeft dus niets te maken met hoe iemand de auto altijd warm heeft gereden echter wel met hoe vaak het blok flink belast is geweest! De torsiekrachten zorgen dan ook voor scheuren bij cylinder 2 omdat die zo mooi in het midden ligt. Wat Autofarm doet is gewoon de bestaande cylinderbussen upgraden door sterkere waardoor het torsieprobleem niet opgelost wordt maar de zwakke plek, cylinder 2 wél minder/niet scheur gevoelig wordt.

22 jun 2007 21:34

Tja, een Porsche met een " nicht volgass fest" motor... :roll:

22 jun 2007 21:50

Jaaaaa je mag het tegenwoordig eigenlijk niet meer zeggen, maar ik heb ook liever geen "nicht" in mijn auto. :?

22 jun 2007 22:08

Ach, lekker kontjeAfbeelding 8)

22 jun 2007 23:10

Sorry :oops: , dacht dat het de voorkant was :lol: :wink:

23 jun 2007 11:02

Of het 1 op 3 of meer danwel minder is... de volgende P gaat een 993 of een 996 3.6 worden en als het helemaal mee zit een gt3 of een 997. Waarom zou je de gok nemen?
Voorlopig blijf ik nog wel even rondtuffen in mijn oude gebakkie.

23 jun 2007 11:17

Marco schreef:en als het helemaal mee zit een gt3 of een 997.


Moet je eerst nog wel een paar "gepeperde" rekeningen schrijven.... :twisted: :wink:

23 jun 2007 18:16

GI996C schreef:... ben later ook wel in de markt voor een 997, als we nu allebei tegelijk bij dezelfde garage kopen krijgen we vast wel kwantumkorting.. goed idee? :lol:

Zeker goed idee Gert :idea: :P
Alleen: ik ben nu al in de markt :? :wink:

23 jun 2007 23:00

Oke sukses! Gezien de topper die je nu hebt zal de opvolger vast ook een bijzonder exemplaar worden.
Het is wat snel voor mij (zit nog op de levering van m'n busje te wachten).

Deze is niet slecht toch...

24 jun 2007 10:15

Helaas Gert: de link is al verlopen.

Spreek je dinsdag, hopelijk zonder dat parapluie nodig is :P

24 jun 2007 10:54

heb helaas moeten constateren dat er ook al wat 997,s vroegtijdig toe aan een revisie zijn.Ik heb echt de indruk dat het altijd de eerste modellen zijn die problemen hebben de zg kinderziektes. :cry:

24 jun 2007 11:03

Zoiets wisten ze mij bij de BMW dealer te melden, maar verder nooit iets over gelezen op het internet, met uitzondering van een nieuwe 997 turbo.
Waar heb je die informatie vandaan?

24 jun 2007 11:50

Als ik dat schrijf zullen weinigen dat geloven.Heb 4 kennisen met een porsche. 3daarvan hebben een 997, waarvan 1 een turbo, en dan nog 1 met een laatstse model 996.(is het te volgen) Bij de turbo moest na een paar duizend km de motor er uit voor een lekkage probleem,(oke is niet zo,n ramp) echter de 2 997 modellen allebei gewoon vroegtijdig toe aan een revisie. En als klap op de vuurpijl is ook de 996 overleden(ik dacht iets met de nokkenass ketting) moet dus ook gewoon een nieuwe motor in. Auto,s waren allemaal vrij nieuw (ahum wat heet) de 996 had iets van 60.000 km. Meer details heb ik nog niet. :roll:
Laatst bijgewerkt door addie op 24 jun 2007 13:44, in totaal 1 keer bewerkt.

24 jun 2007 12:07

En hoe wordt dan verklaard dat sommige 996 rijders alweer aan hun 3e motor bezig zijn? Ik heb verhalen gehoort en gelzen van motoren welke na 8000 km weer plofte! geloof me dat men bij de 2e nieuwe motor heus voorzichter is gaan rijden ;)

Ik geloof dus niet dat het ALTIJD aan de rijstijl zal liggen ;)

24 jun 2007 13:32

Bij P&P in Roggel wisten ze mij toch ook te vertellen dat de 997's ploften...

25 jun 2007 20:45

Paul van Engelen schreef:Helaas Gert: de link is al verlopen.

Spreek je dinsdag, hopelijk zonder dat parapluie nodig is :P


Staat een zwarte 997 GT3 bij PZR met 285 km op de teller. :roll: :roll: :roll:

Paraplu kunnen we meteen ook voor windzeil gebruiken. :idea:
14 graden windkracht 6 aan de kust tot 9 en 80% regen....
Die 20% zal vast wel eind van de middag, begin van de avond zijn! :lol:
Plaats een reactie