09 jun 2010 9:43
gast schreef:Maar met het ziekenhuis verhaal heeft de desbetreffende vrouw zich NOOIT zo gedragen als Joran gedaan heeft..
09 jun 2010 9:51
Volksgericht dus eigenlijk Jocham. Jij en genoeg Nederlanders hebben de krant gelezen en Peter R de Vries gehoord. En daarop hun mening gebaseerd.
09 jun 2010 9:59
09 jun 2010 10:24
gast schreef:Is soms wel strafbaar/strafverzwarend en dat weet je zelf ook..
Het gaat hier om het verschil duidelijk voor mij/anderen en de rechtsgang.. Maar dat wist je al slimme jongen dat je bent..
Kan me daarbij niet aan het gevoel onttrekken dat ik je alleen zie verschijnen in een topic "als je denkt het beter te weten".. Is dat je (enige) reden van dit forum bezoeken misschien?!
09 jun 2010 10:27
09 jun 2010 10:27
gast schreef:Kan me daarbij niet aan het gevoel onttrekken dat ik je alleen zie verschijnen in een topic "als je denkt het beter te weten".. Is dat je (enige) reden van dit forum bezoeken misschien?!
09 jun 2010 10:43
09 jun 2010 14:14
Devils son schreef:suikerbroer schreef:
Waarom? Het misdrijf (indien hij het gedaan heeft) is in het buitenland begaan, de buitenlandse rechter zal dan ook zijn oordeel daarover uitspreken en de aldaar geldende strafmaat toepassen.
Het waarom is simpel: omdat de gevangenissen aldaar in onze ogen inhumaan zijn.
Joran verdient straf, maar hij verdient ook bescherming van zijn mensenrechten.
09 jun 2010 14:23
Devils son schreef:(of welke andere persoon ook in gevangenissen wereldwijd waar dit soort zaken spelen).
09 jun 2010 14:57
09 jun 2010 15:12
Jurgen schreef:Voor mijn rechtsgevoel hoop ik dat Joran nog vele jaren mag genieten van de peruaanse gastvrijheid![]()
Ga lekker los Devil, en maak deze niet-onderbouwde mening met de grond gelijk met de mooiste volzinnen.![]()
En Nederland niet te soft? Herrinner me dat zo'n 2 weken geleden een buschauffeur een ruzie achterin zijn bus wilde sussen en een mes in zijn rug gestoken kreeg ; dader zag 8 jaar tegen zich geeïst, maar kreeg er maar liefst 2,5 omdat 't niet met voorbedachte rade was gedaan...nee...je loopt per ongeluk met een groot mes van achterin de bus naar voren en steek de chauffeur in zijn rug. Met een goed jaartje zal zo'n rukker wel weer op straat staan...laat me niet lachen.
09 jun 2010 15:54
09 jun 2010 15:55
09 jun 2010 15:59
Jurgen schreef:Volgens mij is "volledig genezen" na in de rug te zijn gestoken fictie. Voor 't leven getekend lijkt me meer op z'n plaats.
09 jun 2010 16:17
09 jun 2010 17:13
09 jun 2010 18:01
gast schreef:Maar het rechtvaardigheidsgevoel is er (denk ik) wel een stuk hoger.....
09 jun 2010 18:15
09 jun 2010 18:47
09 jun 2010 18:51
wolf schreef:Je snapt het niet. Men is niet tevreden. Het rechtsgevoel wordt niet bevredigd. Dat is emotioneel, niet rationeel ( jouw stokpaardje). Zo'n mensenhandelende verkrachter die vrij krijgt om zijn dochtertje te bezoeken, geboren uit een verwrongen relatie, en dan wegrent naar Turkije, dat is niet meer te begrijpen voor de mensen. En als er ingebroken is te horen krijgen " geen prioriteit" terwijl je een dag later geflitst wordt met 8 km te hard , dat doet het respect voor vrouwe Justitie ook geen goed...
Nou ja , je weet zelf ook wel dat de voorbeelden legio zijn.
Daar kun je beter wat aan doen voor het uit de hand loopt.
09 jun 2010 18:52
09 jun 2010 18:56
JMS schreef:Voer de doodstaf terug in, zeer goedkoop en de rommel is opgeruimd, en straf keihard, crimi zal dalen,
ben het beu om de maatschappij te zien vergallen door een bende kl..tzakken,
09 jun 2010 19:02
Jurgen schreef:Straattuig geld geven zodat ze met Oud en Nieuw niet de straat op gaan, is een voorbeeld van één van die zaken die mij persoonlijk buitengewoon storen.
(maar daar heeft Devil ongetwijfeld een legitieme verklaring voor...)
09 jun 2010 19:03
09 jun 2010 19:06
gast schreef:
Dat boeit mij geen ene bietIk vindt dat er TE laag gestraft wordt bij geweldsmisdrijven. Ik ben al eens gestraft voor het eigen rechter spelen en zal dat zeker weer doen als er iemand met zijn poten aan bijv. mijn kind of vrouw komt. ( straf krijg je amper
)
Omdat IK bepaal wat voor mij de maatstaaf is en niet een veel te doorgeleerd heerschap dat enkel rekening houdt met de dader en niet met de slachtoffers.
Maar op het gebied van rechtvaardigheid en straffen volkomen de weg kwijt. IMHO.
Paar miljard minder uitgeven aan linkse hobbys en er een paar gevangenissen voor bouwen lijkt me een goed begin om het gevoel van veiligheid en rechtvaardigheid terug te brengen bij de burgers van NL.
Vanavond zullen we weten of het een schreeuwende minderheid is DS