Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 jun 2026 20:38



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Code rood.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Code rood..
Nederland is helemaal aan het bezwjjken onder de hitte lijkt het..

Ik lees net:

Vandaag geen rijexamens in provincies waar code rood geldt
Keuringsstations van RDW vandaag gesloten vanwege de hitte... :roll:

Wist niet dat ze daar zwaar lichamelijk werk doen in warme ruimtes :wink:


26 jun 2026 17:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Code rood..
Idd in een auto zitten met airco is goed uit te houden



In Venlo is het gewoon een grote hal en daar zal het vandaag behoorlijk warm zijn geweest.
_________________________________________
Mvg,

René


26 jun 2026 19:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
991.1 gts
tholen
Bericht Re: Code rood..
Ik snap best dat het warm is, maar waarom ze dat allemaal met code’s doen. Mensen kunnen zelf toch ook denken. Goed drinken en een tandje minder.


26 jun 2026 20:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Code rood..
Ik keek gisteren even op de kalender omdat ik dacht dat het ineens weer 1 april was.
Want ik kreeg te horen dat het zwembad vandaag niet open ging omdat het warm zou worden.
Het zal ongetwijfeld iets van deze tijd zijn ,maar ik vind het op zijn zachtst gezegd hoogst opmerkelijk.


26 jun 2026 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Code rood..
In VLA is dat ook omdat ze geen mensen vinden (redder diploma)

Mijn zoon doet vakantiewerk in een Woonzorgcentrum - ondersteunende logistieke taken, dus uiteraard niks qua medicatie / verpleging etc. Helpen met de voorbereiding, het uitreiken en afruimen van de maaltijden voor de residenten.

Hij neemt de shifts over waar ze geen volk voor vinden, voor ons als ouders niet zo praktisch maar hij verdient meer dan zijn Mama, want bruto is voor hem netto. Ze ontzien hem wel voor rotklussen (buitenlanders :cry: ), want dan haakt hij af. Aan de kassa van de Carrefour zitten schuift minder maar gewoon scannen en in een airco gekoelde ruimte zitten.

(Hij heeft ook het diploma C maar als student redder aan de slag te gaan - pff, betaalt veel te weinig en vreselijk saai).
_________________________________________
MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster
Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS


26 jun 2026 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Code rood..
MY00 schreef:
Idd in een auto zitten met airco is goed uit te houden




In Venlo is het gewoon een grote hal en daar zal het vandaag behoorlijk warm zijn geweest.


Dus? Het is niet zo dat ze daar lichamelijk inspannend werk doen.. beetje rond auto's lopen, gegevens opnemen en intypen.. belachelijk dat dat stil gelegd wordt..
Kunnen mensen mogelijk weer dagen-weken wachten op een nwe afspraak en kunnen import auto daardoor dus niet gebruiken, schadepost..


26 jun 2026 23:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Code rood..
Ik heb op dit moment geen idee hoelang het duurt om een nieuwe afspraak te maken.
Maar als het om dagen gaat, waar hebben we het dan over en ja bij ons in de fabriek heeft men en werkt men ook gewoon door.
Indien een bedrijf besluit om te sluiten, ivm de zorgen/gezondheid van hun medewerkers, is het natuurlijk jammer als dan iemand dan schrijft "kunnen import auto daardoor dus niet gebruiken, schadepost." dat kan er dan ook echt nog wel bij.
Mocht men zelf een auto importeren dan is het jammer dat je niet kunt rijden, maar dat komt nog wel. Mocht je de auto zakelijk importeren, kun je deze natuurlijk gewoon aanbieden, of tegen de koper zeggen dat het langer duurt door overmacht.
_________________________________________
Mvg,

René


27 jun 2026 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Bericht Re: Code rood..
Het is bij mij al het hele jaar code rood :ba:

84965
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


27 jun 2026 13:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Code rood..
Dat zijn de juiste codes rood. :cheers:
_________________________________________
Mvg,

René


27 jun 2026 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Code rood..
MY00 schreef:
Indien een bedrijf besluit om te sluiten, ivm de zorgen/gezondheid van hun medewerkers, is het natuurlijk jammer als dan iemand dan schrijft "kunnen import auto daardoor dus niet gebruiken, schadepost." dat kan er dan ook echt nog wel bij.


Er zijn duizenden mensen onder zwaardere omstandigheden aan het werk en die mogen/moeten gewoon door..
Als omstandigheden risico/ gezondheid bedreigend zijn OK, maar denk je nu echt dat dit geldt voor ambtenaren die in een hoge (dus niet extra opwarmende) hal met vrijwel altijd plafond ventilatoren of AC units in een relaxt tempo rond auto's lopen en gegevens in zitten te typen.

Kom op zeg.. er zijn zat mensen die het een stuk zwaarder hebben en wel door werken, denk maar aan mensen in fabriek/ bouw/ thuiszorg (die al helemaal niet kunnen stoppen).
Of brandweer die met beschermende kleding aan met dit soort weer moeten werken, hoe warm denk je dat je dan wordt.. die zeggen ook niet: sorry even te warm vandaag.

Ik ben wel eens op een vliering waar het tegen de 45C was stevig aan de dak constructie aan het werk geweest, was lekker warm ja zeiknat van het zweet wat in stralen van mij af liep.
Toen ik naar beneden ging waar het rond de 30C was kreeg ik het daar koud, daar heb er ook niets aan over gehouden.

Bij kwetsbare mensen.. ja, dan alle begrip voor aanpassingen, daarvoor MOET het

Ik ben zeker van de oude generatie, gewoon doorgaan en niet zeuren, Ik word een beetje iebel van dat tegenwoordige moderne pamperen zodra er iets een beetje zwaarder wordt..


27 jun 2026 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; 928 S ‘86
Bericht Re: Code rood..
Op zich eens. We overdrijven graag. Maar er is wel wat aan de hand.

Als je nu nòg van mening bent dat het klimaat niet verandert, dan…. (zelf invullen)


27 jun 2026 18:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: Code rood..
De geschiedenis herhaalt zich ;)

1. Paleoceen-Eoceen Thermisch Maximum (PETM)
~56 miljoen jaar geleden

* Binnen enkele duizenden jaren steeg de temperatuur met 5–8°C.
* Oceanen verzuurden.
* Veel soorten verdwenen, anderen evolueerden snel.

2. Perm-Trias extinctie (“The Great Dying”)
~252 miljoen jaar geleden

* De zwaarste crisis ooit.
* ~90–96% van al het zeeleven stierf.
* Waarschijnlijk door enorme vulkaanuitbarstingen → extreme opwarming, methaan, zuurstoftekort.

3. Krijtperiode (tijd van de dinosauriërs)
~145–66 miljoen jaar geleden

* Veel warmer dan nu.
* Geen poolijs.
* Zeespiegel veel hoger.


27 jun 2026 19:25
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.